اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
سرخط خبرها

روزانه به  ۹۲۰ مصدوم و ۱۶ فوتی در  مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۲۸۸۹
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
روزانه به  ۹۲۰ مصدوم و ۱۶ فوتی در  مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی می‌شود
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تکنسین‌های اورژانس به‌طور میانگین هر روز بر بالین ۹۲۰ مصدوم نیازمند به خدمات اورژانسی حاضر شده و در این میان، هر روز فوت شانزده نفر را نیز به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز مشاهده آمبولانس‌ها در شهر برای شهروندان آن‌قدر عادی شده که این خودرو‌های امدادرسان دیگر مانند سابق چندان در دل ترافیک‌ها گرفتار نمی‌شوند و رانندگان خودرو‌های عبوری به این فهم نزدیک شده‌اند که شاید یک روز در یکی از همین آمبولانس‌ها، عزیزی از خانواده خودشان، به درمان فوری نیازمند باشد.

با همین پیش‌فرض به‌سراغ آمار اورژانس ۱۱۵ مشهد در ۲۷۶ روز ابتدایی امسال رفته‌ایم، جایی که تکنسین‌های اورژانس به‌طور میانگین هر روز بر بالین ۹۲۰ مصدوم نیازمند به خدمات اورژانسی حاضر شده و در این میان، هر روز فوت شانزده نفر را نیز به ثبت رسانده‌اند. موضوعی که رئیس اورژانس مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا بیان می‌کند.

افزایش ۹.۵ درصدی عملیات‌های امدادگران اورژانس شاید به ظاهر یک موضوع ساده در نگاه شهروندان باشد، اما این موضوع از آنجا مهم می‌شود که به گفته دکتر علی یزدانی، از ابتدای سال تا پایان آذرماه، بیش از ۲۹۶ هزار عملیات برای نجات جان شهروندان در مشهد انجام شده است تا جایی که ۲۶۰ هزار و ۹۲ مأموریت درون‌شهری و ۳۶ هزار و ۱۲ مأموریت برون‌شهری بوده است.

آماری از حوادث ترافیکی

موضوع تصادف‌ها و تکرار آن یک دغدغه جمعی است و شهروندان زیادی از این موضوع ضربات سختی خورده‌اند، موضوعی که رئیس اورژانس مشهد نیز بر آن تأکید کرده و می‌گوید: طی این مدت ۱۵.۲‌درصد از مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و درمجموع ۴۵ هزار و ۲۰۷ حادثه ترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به فوت ۲۳۶ نفر و همچنین درمان ۸ هزار و ۶۱ نفر در محل و انتقال ۳۷ هزار و ۳۴۰ مصدوم به بیمارستان شده است.

یزدانی با بیان اینکه میزان حوادث ترافیکی ۹ ماهه ابتدایی امسال به نسبت سال قبل ۸.۳ درصد افزایش‌یافته است، بر ضرورت اقدامات پیش‌گیرانه از تصادف‌ها تأکید کرد.

ثبت ۴ هزار فوتی در سایر عملیات‌ها

هر چند حوزه تصادفات به‌خاطر دل‌خراش و عیان بودن همیشه در چشم است و مهم‌تر از سایر عملیات‌های اورژانس مشهد به نظر می‌رسد، اما رئیس اورژانس مشهد با ارائه آمار چهار رقمی فوتی‌های سایر عملیات‌ها اثبات می‌کند که در این حوزه وضعیت پیچیده‌تر است.

به گفته یزدانی درمجموع ۲۵۰ هزار و ۸۹۷‌حادثه غیرترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است که منجر به فوت ۴ هزار و ۳۱۱ نفر شده است، البته در این میان ۸۹ هزار و ۲۶۰ مصدوم به صورت سرپایی درمان شده و ۱۱۹ هزار و ۳۵۵ مصدوم یا بیمار به بیمارستان منتقل شده‌اند، به‌عبارتی میزان حوادث غیرترافیکی امسال نسبت به سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش یافته است.

مزاحمت‌های مستمر

موضوع مزاحمت‌های تلفنی برای دستگاه‌های امدادرسان شبیه یک کلاف سردرگم همچنان پابرجاست، آن هم در دنیایی که با چند کلیک می‌توان به اطلاعات افراد دست‌یافت. اورژانس پزشکی هم از این موضوع استثنا نبوده تا جایی که پذیرای بیش از ۳۶ هزار تماس مزاحمی در ۲۷۶ روز ابتدایی سال بوده است. البته ناگفته نماند که در روز‌های گذشته برای نخستین‌بار دستگاه قضا در مشهد در پیگیری پرونده یک مزاحم تلفنی برای اورژانس پزشکی، حکم جزای نقدی و حبس صادر کرد.

یزدانی در ادامه به میزان تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ گریزی زد و بر این اساس، از ابتدای بهار تا انتهای پاییز ۹۵۴ هزار و ۳۵۷ تماس مردمی با اورژانس مشهد برقرار شده است.

وی ادامه داد: از میزان کل تماس‌ها ۱۸۹ هزار و ۷۸۸ تماس مشاوره‌ای، ۴۳۱ هزار و ۷۵۹ تماس نامرتبط، ۳۶ هزار و ۷۰۶ تماس مزاحمتی بوده است و در این میان ۲۹۶ هزار و ۱۰۴ تماس نیز منجر به مأموریت شده است.

۱۸۹۷۸۸ تماس مشاوره‌ای، ۳۶۷۰۶ تماس مزاحمتی، ۴۳۱۷۵۹ تماس نامرتبط و ۲۹۶۱۰۴ تماس منجر به مأموریت شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این بازه زمانی در سال گذشته ۹۰۱۷۳۰ تماس مردمی با اورژانس ١١۵مشهد برقرار شده که از این میزان ۱۹۰۷۲۰ تماس مشاوره‌ای، ۳۱۸۳۳ تماس مزاحمتی، ۴۰۸۹۹۲ تماس نامرتبط و ۲۷۰۱۸۵ تماس منجر به مأموریت شده است. در کل تعداد تماس‌های ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

دکتر یزدانی افزود: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۴۴۰۸۲۵ تماس بوده است که این میزان با ۶.۲ درصد رشد به ۴۶۸۴۶۵ تماس در ۹ ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->